Hoe werkt het?
De echoscopist maakt tijdens het onderzoek een selectie van één of meerdere leuke, herkenbare echobeelden en meestal één kort filmpje. Na het onderzoek ontvang je een sms-/e-mail-bericht met daarin een link naar de server waar jouw foto’s en filmpje zonder persoonsgegevens (geanonimiseerd) zijn opgeslagen. Als je de link opent, wordt er gevraagd naar een wachtwoord. Hier vul je het wachtwoord in dat je van ons per e-mail hebt ontvangen (zie afspraakbevestiging en afspraakherinnering) en je drukt op verify password. Meteen zie je dan jouw foto’s en eventueel een kort filmpje (zonder geluid). Je kunt deze beelden bekijken en/of downloaden op je telefoon of PC.
De link die je per sms of e-mail ontvangt blijft twee maanden geldig, dus zorg dat je voor die tijd de beelden hebt gedownload. Zelf kun je ook de beelden, nadat ze zijn opgeslagen, verwijderen van de server. Aan het eind van het sms-/e-mail-bericht staat een code, een combinatie van vier cijfers en letters. Open sms/email, klik op het icoontje voor het menu, en vul dan bij de optie ‘verwijderen’ de code in. Daarna zijn de beelden verwijderd van de server. De beelden op de server zijn enkel via de link en password te bereiken, dus alleen jij hebt toegang. Uiteraard staat het je vrij de link door te sturen naar anderen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het beschermen van deze gegevens tegen ongewenste inzage door derden.
EchoXpert slaat alle beelden van het onderzoek op in de echodatabase. Dus met het verwijderen van de beelden op server, blijven de beelden wel bewaard in onze database. EchoXpert heeft de verplichting echobeelden 20 jaar lang te bewaren.